Håller med om att förstautgåvor ofta är de mest charmiga (och ibland de mest spelbara). Första utgåvan av Star Wars D6 är ett prima exempel på det. Men! Också lätt att bli lurad av hur ett spel är att läsa har jag märkt. Classic Traveller är supermysigt och när man läser det känns det som att...
Kul rapport! En grej dock, tabellen ”Lämna kumlet” är tänkt att användas om RP retirerar ut ur kumlet för att ta en lång vila, inte för att generera slumphändelser innan man går in.
Som medlem i Ligan kan jag säga att svenska produkter inte kommer försvinna. Det vi gör är snarare att satsa på svenska marknaden i och med Drakar och Demoner (som skrivs av svenskar på svenska och sen översätts). Det är i Sverige Drakar och Demoner har sitt hjärta, och så kommer det förbli...
Vi kommer inte låta engelska översättningen ta över på något sätt. Det är uttalat internt i Ligan att spelet drivs och har hjärtat i Sverige. Vi har flera andra spel som är primärt inriktade på internationella marknaden. Drakar och Demoner är inte ett av dem.
Vi gillar det i teorin också. Och som Marco skrev var det originalspåret. I speltest visade det sig dock inte vara helt lyckat och modellen vi valde gjorde striderna betydligt mer spännande och rappa.
Jag jobbar på Ligan och varken jag eller (mig veterligen) någon på Ligan har läst Dark Eye. Spel med två handlingar är extremt vanliga. Vi läser en massa rollspel som vi bedömer som intressanta, Dark Eye har inte fallit i den kategorin.
Vi har inte tappat licensen. Ad Astra jobbas på och kommer ges ut till MÅ0. Det finns även ett par andra Mutantrelaterade projekt som det jobbas på för fullt bakom kulisserna.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.