Kuf Texas

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,929
Location
Nordnordost
Gruppen drar igång Kuf igen. Den här gången spelar vi med Texas som kuliss.
Jag förenklar spelledandet genom att låta en AI göra min prep med handouts, SLP:er och grejs.

1710521521945.png

Vi körde en rask Session Zero innan spelarna fick sin första handout:

6/21/1992

FBI Raid on "Unity of Light" Compound Ends in Deadly Fire and Heroic Rescue

Redwast County, Texas

In a devastating turn of events, an FBI raid on the secretive "Unity of Light" cult compound in rural Texas resulted in a massive fire that claimed the lives of several cult members. The raid, aimed at apprehending the cult's enigmatic leader, Gabriel Stone, who is wanted by the FBI on charges of human trafficking and other serious crimes, took a tragic turn as chaos and destruction engulfed the compound.

The operation began in the early hours of the morning, as a team of FBI agents, supported by local law enforcement, descended upon the secluded compound to confront the members of the "Unity of Light" cult. However, the agents were met with fierce resistance from armed cult followers, leading to a violent confrontation that triggered a raging fire within the compound's main building.

Despite the perilous conditions, a group of women and their children, who had been held captive by Stone and subjected to years of psychological manipulation and abuse, were rescued from the burning structure by the courageous FBI agents who risked their lives to save the innocent victims. The women and children, now free from the clutches of the cult leader, are receiving critical care and support as they begin the process of healing from their traumatic ordeal.

As the smoke cleared and the flames subsided, the grim aftermath of the raid revealed a devastating toll, with the charred remains of several cult members found amidst the wreckage of the compound. While the exact number of casualties is still being confirmed, authorities believe that a significant loss of life occurred during the tragic incident.

Meanwhile, Gabriel Stone remains at large, evading capture and sparking a nationwide manhunt by law enforcement agencies to bring him to justice. The FBI is actively pursuing leads and urging the public to report any information that may lead to Stone's arrest, emphasizing the urgency of ensuring that a dangerous individual responsible for heinous crimes is swiftly apprehended.

The events that unfolded at the "Unity of Light" cult compound serve as a stark reminder of the dangers posed by manipulative and exploitative groups, highlighting the vital role of law enforcement in safeguarding vulnerable individuals and holding perpetrators of criminal acts accountable. The FBI's unwavering commitment to pursuing justice and protecting the innocent underscores the agency's dedication to upholding the rule of law and ensuring the safety of communities across the nation.
Sedan gjorde vi gubbar.

Rollpersonerna är de nu vuxna barnen till de befriade kvinnorna, och färdas till Texas för att utforska sitt förflutna.

Vanan trogen slumpade spelarna precis allt som gick, med undantaget av visst listigt bytande av grundegenskaper för att toppa partyt (RAW).

Truppen består av:
  • Brittany Robinson 23år - Student
  • Hanna Moore 27år - Präst
  • William White 27år - Rentier
Ett riktigt dunderparty efter vad det verkar, inte sant?
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
314
Jag tänkte skriva en spelarkommentar att vi numera är erfarna Kufar och har lärt oss av tidigare misstag. Sen insåg jag att Laurens spelare självmant optat in till 3 KP (ett i alla fysiska attribut) på Hannah Moore genom att byta upp sig till INT 5. Smh som kidsen säger…
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,929
Location
Nordnordost
Spelmöte 1 - Forth, Redwast County, Texas

Vi börjar med att fylla i lite luckor i rollpersonernas bakgrunder:

Det etableras att rollpersonernas mammor hållit kontakten efter att de befriats, och barnen hade träffats några gånger under uppväxten.

Hannahs mor Eleanor har nyligen gått bort, och när Hannah gick genom sin mors papper så hittade hon handout-artikeln, och vid slutet på livet hade hon yrat/pratat lite om sin tid i en kult. Det hade varit en svår tid för henne, livet i kulten var inte sunt, men samtidigt ville hon inte lämna sina nya vänner där. Hon fick förändringen påtvingad sig när FBI kom '92, och hon levde med saknaden av kultens tydliga strukturer och riktlinjer tills hon gifte sig med en präst som blev Hannahs styvfar.

Brittney hade nyligen en obehaglig upplevelse, hon vaknade av att någon hade tagit sig in i hennes lägenhet. Främlingen hade ställt konstiga frågor om hennes mor och sedan försvunnit.

När Hannah visade artikeln hon hittat för William så började förträngda minnen från tiden i kulten tränga sig fram hos honom och tillsammans beslutade de tre vännerna sig för att åka till Texas och ta reda på vad som egentligen hände där.

-

Rollpersonerna har tagit ett flyg till Texas, hyrt en Toyota Camry och styrt norrut, ut på vischan. De spikraka vägarna skär genom ett landskap utan kännetecken eller variation. Sand, gräs, ändlösa fält och boskap på fält. Enstaka mindre samhällen. De stannar till i Tylee (Sanavis County) och äter burgare till lunch, och sedan fortsätter de mot Forth. De kommer fram sent på eftermiddagen och tar in på Forth Valley Inn. Två sammanlänkade rum med både dörr och fönster mot parkeringen. Ett för Brittney och Hannah, och ett för William.

I den skumma receptionen får de lite tips av receptionisten Sam. Det finns en bar på andra sidan vägen, Sarah's Bar. Om de är mer äventyrslystna så ligger Hell's Roadhouse strax norr om stan. Det finns också en naturskön vandringsled i närheten som leder genom ett skogsområde som kallas "Whispering Pines".

De går till Sarah's Bar, äter chili, dricker Bud Light och smider planer till ljudet av mer countrymusik och omgivna av folk i hatt. Nästa spelmöte tänker de, i prioordning:

- Besöka biblioteket och se om de står något om kulten och FBI-räden i gamla tidningar.
- Lista ut var Unity of Light hade sin farm, och se om det går att besöka den för att kolla lite efter ledtrådar.
- Försöka hitta någon polis eller liknande som var med vid räden och ställa lite frågor.
- Besöka Hell's Roadhouse.

Inför nästa möte
Biblioteksbesöket blir nog inte så spännande att spela, jag försöker dra ihop några handouts med passande innehåll som spelarna får kika på.
Ett besök på farmen kan nog ta sin tid.
Ett samtal med någon polis.
Jag tror inte vi hinner med Hell's Roadhouse också när spelpassen bara skall vara typ 90-minuter långa, Men farmen och polisen blir två scener så ganska lagom för ett spelmöte.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,583
Det dryper verkligen av stämning hittills! Det bidrar verkligen med små detaljer som biltyp och sådant också!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,929
Location
Nordnordost
Spelmöte 2 - Unity of Light compound, Redwast County, Texas

Rollpersonerna hänger på låset till det lokala lilla biblioteket dagen därpå, de vill veta var Unity of Light-gården ligger. SL har ägnat två veckor åt att förbereda detta och dumpar åtta powerpoint-slides i deras inkorg. Det är handouts med tidningsartiklar ur traktens dagstidning Liberty Gazette, 30 år av nyhetsrapportering om Unity of Light prydligt sammanfattat. Spelarna bestämmer sig för att inte läsa dem eftersom SL redan har kryssat på deras karta var gården ligger.

Så iväg bär det med Äventyrs-Toyotan, åt nordöst, mot ett kryss på kartan. Gården är inhägnad med ett högt staket, och grinden är låst med hänglås. I gräset ligger en solblekt förmaning från FBI om att området är en brottsplats, komplett med laghänvisningar om vilket fruktansvärt öde som väntar vid överträdelse. William spänner bogserlinan i grinden och sliter sönder låset så de kan köra in i lugn och ro.

23 år av vanvård har satt sina spår. Grödor som majs och solrosor växer huller om buller med låga träd och buskage.

15-talet vitmålade byggnader utgör själva gården. I centrum ett stort hus som visar spår av en eldssvåda. Allt är övergivet och i förfall. Stormar har slitit taket av några byggnaderna, enstaka fönster är krossade, men inga matförpackningar eller grafitti som antyder att traktens ungdom gjort platsen till ett tillhåll. Tomhylsor ligger i gruset efter eldstriderna i samband med räden.

De bryter sig in i det stora huset genom ett fönster. Inredningen är vitmålad, golvet är vitt, ljusrörsarmaturer hänger tätt i taket. Brittany testar en ljusknapp, men nej, ingen el. Huset har samlingslokaler, ett storkök, klassrum, ett riktigt församlingshem. Dock total avsaknad av altare, avgudabilder eller ens fresker på väggarna. Den stora salen är tydligt brandskadad, svart sot har runnit som tårar på de vita väggarna i släckningen.

De spatserar runt på området ett tag, kollar in genom fönstren i några av de mindre husen, sovlängor. En lada innehåller dammiga jordbruksredskap.

Ett tut får dem att rycka till, och in på gården rullar sheriffens bil. De ger sig till känna, och blir kort förhörda av sheriff Carter, en gammal grå och lite småfet farbror i beige uniform. Då de inte ställt till något på riktigt och verkar vara välartade ungdomar i övrigt som dessutom har band till platsen så tar han inte så allvarligt på saken, men de har inte rätt att vara här, det är trots allt en brottsplats under utredning.

De flyttar sig in i skuggan och han låter sig intervjuas en stund. Jodå han var här vid räden, men som ung deputy fick han vakta vägen medan hejarna från FBI sköt saker sönder och samman. Han verkar inte imponerad. Men det slutade ju lyckligt för de unga kvinnorna och deras barn i alla fall. De undrar om det finns några gamla Unity of Light-medlemmar i trakten de skulle kunna söka upp?

Jodå, Sarah's Bar drivs av Sarah Jenkins, och hon berättar nog om Unity of Light om de frågar. Och i Brown finns Sarah Jackson, även hon en gammal medlem. Några män kvar? Jodå, det finns en konstnär i trakten som heter Jacob Waters, han fick en smäll på fingrarna i det rättsliga efterspelet men han skyllde på Stone och de som dog i räden. Han målar konstiga tavlor och håller sig undan.

Något ställe de skall akta sig för om de turistar i trakten ett tag? Carter menar att de är turister, de kommer att bege sig till Hell's Roadhouse vad han än säger, men att de skall ta det varligt och inte ge sig in i några dryckestävlingar med lokalbefolkningen.

De tackar för informationen och han ser till att de lämnar gården innan han själv kör ut.

Spelarna bestämmer sig för att läsa sina handouts och sedan återkomma med en önskelista om saker att göra i god tid till nästa spelmöte.

1712906293893.png
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,929
Location
Nordnordost
Spelmöte 3 - Hell's Roadhouse, Redwast County, Texas

Deras hyrbil hade stått still i solgasset medan de utforskade bosättningen, men med ACn på fullt blås blir det snart så kallt att huden knottrar sig. De återvänder till Forth.

Det är sen eftermiddag och de tar chansen att få prata lite med Sarah Jenkins på Sarah's Bar, kvinnan i mitten på bilden från den gamla tidningen. Det är ju förtio år sedan bilden togs, men hon är helt igenkänbar där hon står bakom bardisken. De beställer Bud Lights' och Hannah presenterar sig som Elenor Martins dotter, de kände varandra en gång i tiden. Sarah tänker efter en stund och gör kopplingen. Hannah berättar att hennes mor nyligen gick bort och att hon nu gräver i det förflutna och sina vaga minnesfragment från tiden med Unity of Light.

Det är ett tag till kvällsrushen, Sarah har tid och de sätter sig i ett bås med sina immiga flaskor. Sarah kommer ihåg Elenor, men inte Hannah själv. Men barnen var ju mer gemensamma så det är inte så konstigt, men Hannah verkar ju ha blivit bra folk av.

Sarah själv gick med 71, och hon var bara 15 då. Det var en annan tid då. Och nu när hon tänker tillbaka så är det inte så mycket goda minnen. De visar henne bilden från reportaget. Sarah känner igen bakgrunden, den är tagen på bosättningen. De berätttar att de var där tidigare på dagen, men inte hittade så mycket. Det var mest stort, tomt och varmt.

Brittney menar att hon hade väntat sig att det skulle ha varit mörkare, men det verkar ha varit väldigt ljust där med de vitmålade väggarna och alla lamporna. Jodå, ljuset släcktes aldrig i huvudbyggnaden, och de var ofta där.

William frågar om hon inte kan berätta lite om deras mödrar, de är alla tre barn till tidigare medlemmar i Unity of Light. Sarah ursäktar sig med att livet i gemenskapen var rätt speciellt, och rätt mycket syra. Gabriel menade att det öppnade deras sinnen, tillsammans med ljuset. William undrar om även barnen fick syra? Nej, det tror inte Sarah, men det fanns överallt och barn är ju barn så nog kan de ha fått i sig det av misstag.

Rollpersonerna tindrar med ögonen, det här verkar ju väldigt lovande. Men Sarah förmanar dem, de måste säkert söka i sitt förförflutna efter svar, men de borde inte gräva för djupt gemenskapen hade sina baksidor också. Den man är i gemenskapen är inte den riktiga personen. Hon svarar på deras frågor för att ge dem ro, inte för att uppmuntra dem.

Hannah byter ämne, de har träffat sheriff Carter, han sa att Gabriel fortfarande saknades. Sarah nickar, hon har inte sett honom. Kanske är han glömd under golvet eller i väggarna på bosättningen, kanske har han rest långt därifrån. Hannah undrar om gemenskapen var rik, något som hade kunnat finansiera hans flykt. Sarah tror inte det, visst bidrog nya medlemmar när de kom, och man levde billigt i bosättningen. Men några större pengar tror hon inte de hade.

Finns det någon mer de kan prata med för att få höra mer? Jo, Sarah Jackson som håller till i Brown, hon var inte med lika länge, kanske är hennes minnen klarare.

Folk börjar droppa in efter jobbet. Sarah behöver återgå till sin bar. De tackar henne, beställer mat och äter innan de beger sig.

-

De bestämmer sig för att göra en utflykt till Hell's Roadhouse redan samma kväll. De bestämmer möte om en halvtimme på parkeringen och går till sina rum för att fräsha upp sig och byta om.

När tjejerna kommer sitter redan William i bilen och väntar.

Klockan är efter sju när de närmar sig Hell's Roadhouse. Solen står lågt över horisonten. Det är så dunkelt att neonljusen glimmar klart, men det går fortfarande att se väggmålningarna på vägkrogen tydligt. Det är helvetets boskap, rödögd och frustande, drivna av cowboys över en vindpinad stäpp.

Den väldiga parkeringen är så gott som övergiven, det verkar inte vara mycket folk här på en vardagskväll. Några dammiga pickups, ett fåtal motorcyklar, och en hyrminibuss från Hertz som bryter mönstret.

Brittney tittar längtansfullt mot motorcyklarna och berättar att hon dejtade en knutte förr, han var snäll, i alla fall mot henne.

Där inne spelas outlaw country genom högtalarna. Stället är inte helt olikt Sarah's Bar, men större, smutsigare och högre i tak. En gammal kvinna med tatuerade armar står bakom baren. Många av gästerna är män i skjortor med uppkavlade ärmar som kastar dart. Några unga kvinnor i boots och korta kjolar dricker cocktails, en grupp stundenter i pikétröjor pratar högljutt runt ett bord, en ensam knutte med svart skinnväst hänger i baren och pratar med bartendern.

Brittney och Hannah ställer sig nära knutten vid baren och Brittney försöker tindra lite för att fånga hans intresse, men han tycks inte ta någon notis om henne. William beställer nachos. Tjejerna Buds och rom-och-cola.

William öppnar ett samtal med damen bakom baren, de är nya i Forth och undrar vad som är på gång. Hon säger att det är en pokerturnering på fredag, och meet för motorcykelfolk från när och fjärran i helgen. Något spännande att se? Hon granskar honom noga och föreslår sedan Dusty Hollow, ett samhälle som stått övergivet sedan förra sekelskiftet men som är ganska välbehållet. Han kollar på några foton som hänger på väggen bakom baren, underhållningen verkar omfatta poker, livemusik och wet t-shirt-tävlingar

Brittney testar att snacka lite med studenterna, kanske har de lite droger som hon kan köpa? Nej, det är nördar på roadtrip. Hon stryker dem från listan.

Rollpersonerna bestämmer sig för att runda av besöket och återvända till Valley Inn för natten.

Spelarna önskar sig möte med Sarah Jackson i Brown, se Dusty Hollow och kanske träffa konstnären Jacob Waters om det finns tid nästa gång vi spelar.


1715523051251.png
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,929
Location
Nordnordost
Mellansnack från andra sidan skärmen

Vi har nu spelat tre spelmöten på ungefär 2 timmar vardera och ett session zero där vi gjorde gubbar. Så vi har väl kommit ungefär lika långt som en bordsgrupp skulle ha gjort på ett spelmöte.

Att dra igång en Kuf-kampanj bär lite med sig barndomens förväntan inför julafton. Spelarna går runt i världen, pratar med SLP:er, och försöker utröna vad det kan vara som är i paketen genom att skaka på dem. Var de väljer att göra sin första konfrontation är viktigt för det kommer att färga hela kampanjen. Det valet kommer att sätta hjulen i rullning och i alla fall antyda vilka SLP:er som kommer att vara med respektive mot rollpersonerna.

När de väl går in i sin första återhämtning så kan de börja slå slag för att fiska fram information och ledtrådar i downtime, men än så länge är det klassiskt rollspelande som gäller.

Spelarna har börjat spekulera i hur länge det kommer att dröja till deras första återhämtning, och de verkar tro på sju-tio spelmöten. Det är en långsam start.

--

Jag spelleder med en AI som hjälpreda, och det har jag inte gjort någon hemlighet av för spelarna. Jag fick frågan hur mycket av kampanjen som är mina egna funderingar och hur mycket som är AIn. Och det är inte helt lätt att säga, men det är nog mer AI än de flesta tror. Däremot har jag tagit en redaktörsroll. AIn är väldigt bra på att spotta ur sig information och ideer, men den har ingen känsla för kvalitet. Så för en sida AI-material i spelledarpapprena är det nog tre sidor skräp som hamnat på golvet i klipprummet.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
314
Brittneys spelare här.

Trots att Brittney, William och Hannah än så länge är lyckligt ovetande om allt som väntar är ju vi spelare väldigt medvetna att vi spelar ett gnostiskt skräckrollspel skrivet av Wilhelm Person.

Alltså har vi följande prioriteringar och har spelat rätt aggressivt efter dessa:
  1. Lista ut hur vi passerar den gnostiska barriären den här gången. Alla kampanjer har haft lite olika ingångar där men gemensamt är att det är först när man tar sig till andra sidan som insikten (=erfarenhetspoängen) börjar rulla in på allvar. Vi är efter intervjun på Sarah’s bar kombinerat med besöket till Unity of Light’s bosättning rätt övertygade om att hallucinationsframkallande uppåtknark och starkt ljus på en plats där barriären verkar svag är den mest lovande ingången.
  2. Hitta en lagom utmanande konfrontation så att vi kan gå in i återhämtning och skaffa följeslagare. Vi har dålig tillgång till vapen och är nivå 0 hela bunten så en köttmur av henchar är bland de enda sätten som vi kan förbättra våra chanser att överleva första trippen (pun intended) till andra sidan. Britney har KAR 5 och tänker nyttja detta till fullo, därför vill vi…
  3. Chatta upp lite lovande potentiala följeslagare som vi i bästa fall kan få fördel på att rekrytera i återhämtningen. En biker med lite våldstendenser kanske? Dessutom ger henchar bra narrativ, i många fall minns vi dem bättre än rollpersonerna.
  4. Vi är inte säkra ännu på om det finns faktioner i den här AI-doftande sandlådan men vi håller ögonen öppna efter folk och sammanhang som skulle kunna vara kulter att lära sig av eller konfrontera.
  5. Det verkar vara dåligt med ockulta böcker i Texas, vi letar efter xp på andra ställen än så länge. 😄
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag spelleder med en AI som hjälpreda, och det har jag inte gjort någon hemlighet av för spelarna. Jag fick frågan hur mycket av kampanjen som är mina egna funderingar och hur mycket som är AIn. Och det är inte helt lätt att säga, men det är nog mer AI än de flesta tror. Däremot har jag tagit en redaktörsroll. AIn är väldigt bra på att spotta ur sig information och ideer, men den har ingen känsla för kvalitet. Så för en sida AI-material i spelledarpapprena är det nog tre sidor skräp som hamnat på golvet i klipprummet.
Hela grejen är ju jättespännande att följa och om du skulle orka berätta lite om hur du använder AI tror jag vi är många som skulle uppskatta det!

Keep up!

//B
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,929
Location
Nordnordost
Spelmöte 4 - Dusty Hollow, Redwast County, Texas

Det är tidig morgon när de tar Camryn österut. Det är ännu en roadtrip och på programmet står Dusty Hollow och ett besök i Brown i granncountyt Liberty.

Det är ordentligt skyltat från stora vägen och de svänger av på en grusväg när det börjar närma sig lunchtid. Efter några skumpiga miles bromsar William in vid en plåtskylt som står i vägkanten. Någon har skjutit på den med ett hagelgevär, och rost gror i kulhålen, den har nogt stått här i evigheter.

1716731675257.png

Innan de rullar vidare kollar Hannah vägen framför bilen och konstaterar att det inte finns några färska hjulspår i dammet. Har de tur får de Dusty Hollow för sig själva.

Snart når de själva staden. Det är som att rulla in i kulisserna för en cowboy-film. Sand, damm och trähus på en eller två våningar, vissa så förfallna att det bara är brädhögar kvar. Och mycket riktigt inga andra bilar. På en höjd står en gulvit kyrka. De bestämmer sig för att börja där. Två flugor i en smäll, kanske de kan få bra överblick över omgivningarna från kyrkhöjden,

Det är olåst till kyrkan så de kliver på. Det är varmt, dammigt och luktar lite instängt, men trots att fönstren är så smutsiga att man inte kan se ut så släpper de in bra med ljus. Ett hål i golvet drar igång tänkarhattarna en stund men det är inte så spännande som det verkar: kyrkklockan verkar ha fallit från sin bjälke uppe i tornet och slagit sönder golvet. Hanna kikar ner i hålet i hopp om att hitta en mystisk kyrkkällare, men det är bara sand och golvbjälkar. Någon har redan forslat bort klockan.

Själva kyrkorummet är i ganska gott skick, men bänkarna är oförsiktigt hopfösta i en hög för att göra fritt en större yta på golvet. I hörnen ligger det tomma vattenflaskor, ölburkar och godispapper. William kollar datumen, de hade inte gått ut, så helt övergivet verkar Dusty Hollow inte vara. Inga heliga skrifter, eller väggmålningar. De kollar bänkarna efter klotter men inget napp där heller.

Lätt besvikna av bristen på tecken efter ockult verksamhet så bestämmer de sig för att äta den medhavda färdkosten till lunch. Inslagna smörgåsar och vattenflaskor i skuggan av kyrkan. På andra sidan, bortom alla husen, ser de en mörk skugga på en av kullarna. Kanske är det gruvan som en gång fick staden att blomstra. Övergivna gruvor är ju bland de mest spännande platserna som går att tänka sig så de går med spänstiga steg och glimrande ögon ner i samhället.

En del byggnader har rasat helt, vissa står än, men i centrala Dusty Hollow står två byggnader ut, "Madam Ruby's" och "Rusty Nugget Saloon".

De börjar med Rusty Nugget. Byggnaden är i imponerande gott skick, dörren är stängd men har blivit uppbruten så det är bara att kliva på. Det är en klassisk saloon, precis som på film. Undantaget är bilderna på en vägg som visar hur den renoverades av Dusty Hollows Vänner på 50-talet. Spelarna letar ledtrådar bland bilderna men får ett hjärtlöst besked om att det inte finns några ledtrådar där. Inte heller finns det någon sprit kvar, och knappt några glas eller husgeråd heller. Någon har redan plundrat saloonen. Men byggnaden som sådan är välbehållen och skulle kunna tjäna som läger om de bestämmer sig för att övernatta här.

Utanför Madam Ruby's hänger en skylt som varnar för att byggnaden är instabil. De tänker att någon säkert flyttat hit skylten för att få ha den i fred, vem skulle inte vilja hålla en bordell för sig själv? Hanna gör korstecken och kliver på. Även här ser det ut som på film. En salong för att ta emot herrar, helt uppenbart. Dammiga och trasiga möbler. De hittar ett kontor, alla papper är bortförda. Från köket har husgeråden redan tagits. De funderar på om den där skylten kanske inte hörde till huset ändå när de går upp för en väldigt knarrig trappa till övervåningen där de finner flera små rum med järnsängar i. Det finns kvar rester av madrasser stoppade med hö i en del av sängarna. Fantasieggande nog, men inte mycket till ledtrådar här heller.

De ställer sitt hopp till gruvan, men drabbas av ytterligare besvikelse där för bara några meter in ser de att taket rasat in. Och rälsen för gruvvagnarna som ligger sönderrostade i gräset utanför är lika rostig den. Syllarna är spräckta av väder och vind. Brittney ser sina drömmar om Ducktails-inspirerade gruvvagnsåkturer grusas.

De bestämmer sig för att ge upp Dusty Hollow för stunden och fortsätta sin roadtrip.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,929
Location
Nordnordost
Spelmöte 4 forts. - Brown Community Center, Liberty County, Texas

De fortsätter österut och snart lämnar de Redwast för Liberty County.

Det är en välmående stad. Vidsträckta konstbevattnade gräsmattor och brunt tegel. Nog är flaggstängerna lite vitare här i Liberty? Nog vajar flaggorna lite stoltare? Hemtama Forth mäter sin befolkning i tusental, här i Brown räknar man i tiotusental. När man säger att allt är större i Texas tänker man nog på Liberty County.

(Det har diskuterats ivrigt vad "Community Center" borde översättas till, vi har hoppat vilt mellan alternativen men kanske lutar vi åt Folkets Hus, men platsen är så mycket mer än bara ett folkets hus för innevånarna i Brown.)

Folkets hus är imponerande och byggt i tegel. Höga glasfönster ger besökarna insyn rakt in i vestibulen. Parkeringsplatser så långt ögat kan nå. De ställer Camryn och efter några snabba steg under den stekande solen träder de in i de luftkonditionerade lokalerna.

Bakom receptionsdisken står en ung kvinna, ung nog för att ha jobbet i receptionen som extraknäck medan hon läser på college. Brittney lägger henne på minnet till senare, en person som enligt namnskylten heter "Dixie Belle" måste ju vara henchmaterial.

William frågar om Sarah Jackson träffas. Kanske, har de bokat tid? Inte? William berättar att de har gemensamma bekanta och träffar gärna Sarah om hon har möjlighet. Receptionisten ringer på interntelefonen och jodå, Sarah har tid, det är bara att gå upp för trappan och till höger.

De går upp till andra våningen. I en korridor med flera kontor möts de av en kort och petit kvinna med grå strån i sin bruna page och glimmande ögon. De presenterar sig, hon bjuder dem på kaffe och visar dem till sitt kontor. Hannah tror sig ha enstaka minnesbilder av denna kortväxta kvinna från sina tidiga år.

Kontoret är inte så stort, men hon har ändå rymnt både ett skrivbord och en liten grupp för samtal, soffa och fåtöljer runt ett lågt soffbord. Bokhyllor längs väggarna med lika mycket konstföremål som böcker, en riktigt matta, några dockor och en brandbil ligger i en korg. Ett betyg i socionomi hänger på väggen.

Sarah har en timme till sin nästa bokning, så rollpersonerna går ganska rakt på sak. De är barn till kvinnor som var med i Unity of Light, precis som de hört att Sarah var, och att de nu gräver i det förflutna för att hitta sig själva efter att Hannahs mamma gått bort. Sarah känner till deras mödrar, och beklagar Elenors bortgång.

Samtalet kommer in på vad Sarah egentligen gör här på folkets hus. Hon jobbar med människor som behöver ändra spår i livet. Det var här hon hamnade efter några år när hon väl fått ordning på sig själv efter att ha kommit lös från Unity of Light.

William undrar om de har liknande problem i trakten som de hade med Unity of Light? Nej, det har de inte, gemenskapen var unik, nästan allt Sarah jobbar med nu är problem i parrelationer. Unity of Light var något helt annat, Gabriel jobbade systematiskt med att bryta ner folk med droger och sömnbrist. När du tar droger och det aldrig blir natt så är du till slut inte dig själv längre. Brittney undrar varför han gjorde som han gjorde. Sarah påminner om att han aldrig ställdes till svars för sina handlingar, men där och då menade han att de öppnade sina sinnen. Såg hon något i det tillståndet? Jodå, och det glädjer henne att Brittney inte har sådana erfarenheter av droger. Hon ler varmt.

De frågar varför hon gick med i Unity of LIght? Hon var väl något av en sökare, som ungdomar gärna är. Och på den tiden var gemenskapen den mest spännande saken som erbjöds i trakten. De frågar om hon har egna barn, jodå. (Precis som hon sa i tidningsintervjun som de redan läst.) Men de är stora nu.

De pratar vidare om räden, och Sarah berättar att det var totalt tio kvinnor som fritogs av av FBI. Men en del dog, till exempel Sam Blackwood (Den andra kvinnan på fotot från den gamla tidningsartikeln.) Rollpersonerna undrar om hon kan ge dem namnen på de andra? Nej, hon vill inte berätta det utan att ha tillstånd från dem, men om de lämnar kontaktinfo så kan hon höra av sig om de hon har kontakt med vill träffa dem.

De pratar mer om livet i gemenskapen och kommer fram till att Gabriel bestämde att de skulle fira högtider 5-10 gånger per år. Då klädde de sig i vitt, tog LSD och höll sig vakna i den ljust upplysta huvudbyggnaden i gemenskapens inhägnad. Att det inte var oftare var nog för att de var tvugna att sköta om jordbruket också, och behövde ge sig själva en chans att återhämta sig.

Brittney säger att det måste ha varit en fruktansvärd tid. Sarah nickar, men ingen gick orörd ur tiden i gemenskapen. De blev alla förändrade.

Hannah frågar om hon vet vem som är Hannahs far, hennes mor pratade aldrig om den saken. Sarah vet inte, men många av barnen i gemenskapen var Gabriels, har var väldigt charmerande. Rollpersonerna ser obekvämt på varandra, är de halvsyskon hela bunten. Det verkar ju inte helt osannolikt.

Klockan börjar bli mycket, men de frågar ändå Sarah om männen i gemenskapen. Hon säger att de var i minoritet. Det var Gabriel och så Jesse Dean, Cody Lane och Hunter Flynn, men de tre dog i räden tillsammans med Sam. Enda överlevande mannen som är Jacob Waters som fortfarande finns i trakten.

Sarah ursäktar sig, hon har en klient på ingång. Rollpersonerna tackar så mycket för sig och går ner till receptionsdisken igen.

Brittney pratar en stund med Dixie om vad man gör som ungdom i Brown för att festa och fördriva tiden.

Vi rundar av spelmötet där, spelarna får Dixies svar före nästa spelmöte och spelarna önskar sig:

- Träffa den lokala konstnären Jacob Waters
- Festa med Dixie och traktens ungdomar. Oavsett hur det går till. Spelarna skaffar fördel inför rekryteringsslag i en kommande rekryteringsfas. Damn power-gamers.
 
Last edited:
Top